Persikka-punaviinimarjasmoothie

Olen nyt muutamana iltana tehnyt aamupalan valmiiksi seuraavalle aamulle. Yksinkertaisin ratkaisu on proteiinismoothie, joka on helppo ja nopea tehdä, näppärä syödä ja pitää nälkää sujuvasti muutaman tunnin ajan, varsinkin, jos seuraksi syö vielä esim. keitetyn kananmunan.

smoothie, chia-siemenet, koristelu

Tein alunperin banaani-punaviinimarjamuffinsseja, ja viinimarjoja jäi vielä n. puoli kupillista, ja kun jääkaapissa oli käyttöä odottavia kesäkurpitsoita, lisäsin vielä puolikkaan sekaan (se ei maistu, mutta antaa yhden kasvisannoksen lisää päivään).

1 persikka
n. 1/2 kuppia punaisia viinimarjoja
puolikas kesäkurpitsa kuutioina
1 mitallinen proteiinijauhoa
n. kupillinen turkkilaista jogurttia
reilu 1 rkl juoksevaa hunajaa
chia-siemeniä

Sekoita ainekset blenderissä tai astiassa tehosekoittimella, kaada kuppeihin, ripottele päälle chia-siemeniä (ne voi myös sekoittaa muiden ainesten sekaan halutessaan, mutta jos ne ripottelee päälle, yhtään ei mene hukkaan). Nauti heti tai jätä yöksi jääkaappiin.

punaviinimarjasmoothie

Kuten sanoin, kesäkurpitsa ei maistu lainkaan, mutta lisäsin hunajaa antamaan vähän makeutta persikan tueksi, koska punaviinimarjat on aika kirpeitä. Yllättävän hyvä sekoitus, jota kokeilin ensimmäistä kertaa.

kesäkurpitsasmoothie

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s