Persikkasmoothie

Persikat on sesongissa Suomessa heinäkuusta syyskuuhun, ja kuuluvat minun suosikkihedelmiin, josta syystä heinä-syyskuun ajan syön persikoita usein. Joskus ihan sellaisenaan, joskus teen niistä piirasta tai käytän lettuihin tai smoothieen.

persikkasmoothie

2 persikkaa
vajaa kuppi turkkilaista jogurttia
ripaus kardemummaa
(chia-siemeniä)
(1 mitallinen proteiinijauhoa)

persikkasmoothie, kardemumma

Halkaise persikat kiven ympäriltä ja pilko hedelmäliha paloiksi. Lisää persikat ja muut ainekset blenderiin ja surauta valmiiksi. Valmis nautittavaksi heti tai jos teet tämän illalla, se säilyy jääkaapissa hyvin aamuun ja tarjoaa siten nopean, täyttävän aamupalan.

Kuvissa olevaan smoothieen en muistaakseni laittanut chia-siemeniä tai proteiinijauhoa, mutta molemmat ovat hyvä lisä. Käytin myös ns. tavallisia persikoita. Villipersikat ovat hieman kalliimpia, mutta muotonsa vuoksi niiden maku on voimakkaampi. Niin ja kardemumma antoi kivan lisän! Muita persikan kanssa sopivia mausteita ovat kaneli, vanilja ja rosmariini. Lisäksi persikkaa voi sekoittaa mm. vadelman ja mantelin tai hasselpähkinän kanssa.

persikkasmoothie

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s